Recenze

PUNK REVOLUTION - Kapely ovlivněné punkem

Například píseň Dopis, která vznikla v  roce 1985. Již svým chaotickým začátkem v podobě dynamického „mlácení“ do piána signalizuje snahu po odlišnosti a originalitě. Z kytary stále slyšíme ony „punkové tři akordy“, avšak jak již zmiňovaný klavír, tak saxofon skladbu posouvají do dalších hudebních směrů. I přes typické punkové sloky zazpívané až s hereckým nasazením, kapelu nemohu zařadit do punkové sféry.

Jak já je vidím: Milestone

To jsem si tak jeden večer vyrazila na akci, jen tak se odreagovat, bez foťáku, bez jakýchkoliv plánů dělat rozhovory nebo fotit. Ten večer v brněnském klubu Desert hrála tehdy pro mě ještě neznámá kapela - Milestone.

PUNK REVOLUTION (blog Olie Kovácsové) 5.díl (1.polovina)

Páté pokračování punkového blogu Olie Kovácsové nás zavede opět do osmdesátých let a tentokrát vyjeví i kapely známé mladším čtenářům, které tehdejší režim zákazů nezasáhl. A ptáte se, proč tyto kapely neměly veřejnou produkci zakázanou? Ba naopak, nikdy ji totiž neměly povolenou! V tom byl ten vtip...

PUNK REVOLUTION (blog Olie Kovácsové) 4. díl (2. část)

... Inspirativní hudba se k nám dostávala různými kanály – Radio Luxembourg, Rock Palace na německé televizi u Oty Šnajdra, Luboš Koudělka měl tátu na montáži v Libii, ale nejvíc vozil Růžička z Jazzové sekce – Art Bears, Pere Ubu, Residents, Ebba Gron, Clash, Chrome, Chinas Comidas, Killing Joke a desítky dalších. To bylo jako zjevení – po těch Omegách, Uriah Heep, Deep Purple a Nazareth se najednou otevřel jiný svět...

PUNK REVOLUTION (blog Olie Kovácsové) - 2. díl

Československý punk byl specifický tím, že vše probíhalo v nesvobodném komunistickém režimu. Masa lidí neměla ani tušení, že nějaký punk existuje. Dění se odehrávalo hlavně v Praze. Později také v Teplicích, Písku či Brně. Každá kapela potřebovala mít svého tzv. zřizovatele a musela pravidelně absolvovat přehrávky, aby mohla koncertovat a oficiálně fungovat. Přehrávky se skládaly z živého vystoupení („dobrý“ vzhled byl podmínkou) a následovalo přezkoušení znalostí z hudební nauky. 

(pre)PUNK REVOLUTION (blog Olie Kovácsové) - 1. díl

Nejprve je potřeba zamyslet se nad otázkou, co vlastně byla a je typicky česká hudba? Když pominu starší minulost (nikdo by se se mnou nemohl přít o typické jasnosti české hudby Smetany nebo Janáčka) a jasně definovanou „dechovku“ či „cimbálovku“ jako moravskou hudbu, zůstane mi věčná otázka a nespecifičnost „populární“ hudby. Je možné určit v tomto okruhu typickou českou hudbu?